måndag 10 oktober 2011

Äntligen - Minus 10 kg

Idag var det invägning på Viktväktarna som vanligt på en måndag. Missade förra veckan då jag låg hemma sjuk. Hör inte till vanligheterna men nu var jag däckad.

Såg fram emot det då jag väntade mig ett bra resultat för jag har hållit mig till min budget och låtit bli alkoholen. Dessutom när jag var sjuk frossade jag inte i godsaker som jag alltid gjorde under min tid som galen destruktiv mat missbrukare (läs detta med viss ironi).

Hade en toppenhelg fylld med galet mycket god mat men har inte frossat i onyttigheter. I lördags gjorde vi Stekt entrecote med jordärtskockspure och balsamicosås. Super gott och bara 13 poäng. Pröva gärna :-)

Hur som helst blev det ett bra resultat på -1,1 kilo och det innebär att jag äntligen nått -10 kilo. Mentalt så viktigt, för viss låter det såååå mycket bättre med - 10 kilo än -9,9?

Känns ju såklart i kroppen men det är lång väg kvar, 16 kilo för att vara bestämd. Har satt upp ett nytt mål att nå, -5 kilo till resan i december. Man lär ju öka nått kilo då, helt omöjligt att inte lyxa lite extra när ALL mat ingår på kryssningen.

Ha en fortsatt bra måndagskväll.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Cissi, snart är du framme vid slutmålet. Men du kanske springer förbi målet och lägger ytterligare några kg efter dig :-))
    // Yvonne

    SvaraRadera