onsdag 12 oktober 2011

Nya kläder utan shopping?

Jag vet inte hur ni funkar men jag har fullt av kläder i storlekar som jag inte kunnat ha på länge. Visst hatar man den där luftfuktigheten i garderoben som gör att kläderna krymper??

Men i takt med att kilon försvinner kan jag oxå plocka fram gamla kläder som blir som nya. Var ju trots allt ett tag sedan man använde dom, om någonsin . Idag fick jag på mig ett par jeans som jag köpte i vintras på em resa. Något trånga var dom då men då precis som många gånger förut så köpte jag dom för jag skulle ju gå ner i vikt och de skulle snart passa som en smäck. Blev ju inte riktigt så utan jag gick upp så att idag få på mig dom kändes så härligt. Ska passa på och njuta för om en månad eller två är dom ju förstora.

Vet att det finns avtal där man byter in sin bilbarnstol när barnet växer. Kanske vi viktväktare borde ha nått liknande för kläder när vi krymper haha. För ärligt talat, inte vill man betala dyra pengar för något man inom snar framtid inte passar i längre??

Well well ett lyxproblem egentligen, ett problem som jag helt klart kan leva med ett tag.

Over & out

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man får på sig ngt man inte kunnat haft på länge =)
    Jag hoppas att jag är på G igen nu, känns så iaf..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Det tror jag nog Maria. Kämpa kämpa!

    SvaraRadera