lördag 29 oktober 2011

Lördagsmys - lyxfrukost 7 propoints

Finns det nått härligare än en god frukost, Peter Lemarc ur högtalarna, solen som skiner och en fantastisk sambo? Nä det slår det mesta. Får mig alltid att tänka på mig och min syster Camillas frukostar när jag var inneboende hos henne på Heleneborgsgatan, för länge länge sedan. Fast på den tiden var det Skogaholms Grovlimpa och Tropicana juice på menyn oxå. Sånt får jag inte roa mig med nu när jag ska tappa kilon.

När det är helg så lyxar vi lite extra med kokt ägg och grovt bröd istället för vardagens lite strängare knäckemacka.

Min härliga frukost idag bestod av ett kokt ägg, 2 tsk kaviar, en skiva Pågen guldkorn delad på två.
Den ena med 1/2 msk Philladelfia ost 12%, 2 tunna skivor rökt skinka, röd lök, tomat, gurka och Herbamare örtsalt. Den andra med 1/2 msk leverpastej och inlagd gurka. En liten clementin oxå för c vitaminens skull. Lite tea och en kopp kaffe. Njutning i fulla drag för ynka 7 propoints



Igår spelade vi lite musik och klockan var nog rätt sent oxå så när det jag nu ska berätta om sker blev vi lite oroliga över grannstämmningen.

Vår granne som bor i huset brevid ringer på och frågar om vi skrivit lappen (se nedan) och det har vi så klart inte. Hon var ganska upprörd då hon känner sig oskyldigt anklagad eftersom hon faktiskt låg och sov kl 03:00. Vi å andra sidan tycker ju synd om henne då vi faktiskt spelade musik så sent. Dock har aldrig någon granne innan klagat. Vi dividerar lite smått om vem det kan ha varit som skrev lappen och tyckte det var lite dåligt att man inte ens vågar skriva sitt namn.

Strax därefter går jag och hämtar morgontidningen inklusive reklam och hittar samma lapp i vår brevlåda och börjar skratta. Nu inser vi - det är ju reklam. Hahaha samtidigt som jag är på väg över till grannen för att förklara kommer hon ut och har insett samma sak.

Sjukt kul, vi fick oss ett gott skratt och man kan väl bara gratulera RIX FF som lyckats rätt bra med denna reklam.

För övrigt så har jag hittat stavningskontroll här på min blogg, så kanske ska inläggen bli lite mer korrekta. Men faktiskt tycker jag det är lite charmigt. Eller jag skyller på det iaf.

Ikväll ska sambon ut på bus med grabbarna, och jag ska bara mysa i soffan och kolla på så mycket bättre, detta underbara program som är tillbaka i rutan. Tveksamt om det kan bli lika bra som förra sässongen. Återstår att se.

Over & out!



1 kommentar:

  1. http://www.rixfm.com/vi-ber-om-urs%C3%A4kt#disqus_thread

    Upprörda känslor på RIX FM hemsida

    SvaraRadera