tisdag 25 oktober 2011

Nolltolerans

Alla har ju sitt egna sätt att hantera frestelser. Jag tillämpar nolltolerans mer eller mindre.

Om det dyker upp en oväntad frestelse som jag inte planerat in i min budget låter jag helt enkelt bli. Tycker det är oerhört svårt att bara ta en liten bit....
Ta tex fikabröd, vilket ofta dyker upp på mitt jobb. Här har jag gjort ett val att ALDRIG ta en bit. Tråkigt? Visst men då tänker jag att så är det inte för resten av livet. När jag nått mitt mål och trivs med mig själv kan jag visst unna mig en bulle. Kanske inte varje gång men ibland.

Men fram till dess ser jag mig själv lite som en missbrukare. Att bara ta lite är att försöka lura mig själv. Så jag avstår.

Nej tack till missbruket ;)


Over & out

1 kommentar:

  1. Du har verkligen helt rätt attityd till din fiende Cissi.
    Det är som med energitjuvar ungefär, man ska inte släppa dom inpå sej. Dock dyker dom "oplanerade" av den sorten upp ibland och det kan va j-it svårt att värja sej. Men varje gång man lyckas hålla sitt humör uppe, ignorera den dåliga kemin och kliva ur det dåliga energifältet har man segrat lite grann och stärkt sin värdering.
    So fuck fika bröd och energitjuvar :)

    Btw så rockar du och vips så är "svullen-veckan över" och vågen fattar vilket hål den ska gå igen ;)

    Love M

    SvaraRadera