söndag 23 oktober 2011

Toast - ibland får man offra lite points


Söndag och bakis.

Det var en supertrevlig fest hos syrran och hennes man som fyllde 50 igår. God mat och god dryck. Där rök alla bonuspoäng och kanske lite till. Men det var det värt. Och det var så kul att träffa vänner man inte sett på länge, och framför allt höra att man är så fin för man blivit smalare. Så peppande. Dessutom var min kompis nya kille riktigt trevlig, inte alls omöjligt att han faktiskt är prinsen hon väntat på. Dom såg såååå kära ut.

Idag är jag bakis men oxå ganska snuvig, min förkylning vill inte riktigt släppa. Och bakis innebär sugen på skräpmat och då gör jag en klassiker som kostar en del points men som är sååå gott.

Sambon ska iväg på 1 års kalas, han är sååå stilig, det märks verkligen att han tappat 10 kilo. Han är ju inte viktväktare men kör ju samma race som jag. Det är verkligen jättebra, vi kan stötta varandra och äta samma mat. Tror det är A och O för att man ska nå framgång, att den man lever med lever samma liv. Han är en klippa, min prins.

Toast 7,5 propoints

2 skivor jättefranska
40 g ost 17%
senap
2 tunna skivor rökt skinka
tomat
gul lök
Piffi all krydda, pizzakrydda & vitlökssalt

Grillar i våffeljärnet och dricker en kopp te till. Så smarrigt!

Detta är en av anledningarna till att viktväktarna funkar så bra för mig, inget är förbjudet. Jag äter vad jag vill så länge poängen räcker till.

Bon apetit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar