tisdag 18 oktober 2011

12 dåliga val som kostar massor av propoints

För skoj skull ska jag lista ett antal saker jag tidigare åt, ibland flera gånger i veckan. Som är sååå dåliga val.

Ha i åtanke att mitt dagsintag av propoints får vara 29 poäng

Marabou choklad 200g - 31 propoints
Big Mac & Co - 27 propoints
Kebab i bröd - 26 propoints
Pizza - 43 propoints
Kanelbulle ca 100g - 9 propoints
Blandat smågodis med choklad 100g - 12 propoints
En påse chips 200g - 30 propoints
Kladdkaka med grädde - 12 propoints
Dajmstrut - 12 propoints
Kexchoklad - 8 propoints
Ostbågar 200g - 28 propoints
Chokladboll - 8 propoints

Får en att tänka en & två gånger kanske?

Over & out



4 kommentarer:

  1. Ja tänk så många pro-points man kunde sätta i sig innan utan att blinka..
    Även om jag varit slarvig ett tag så tänker jag ju ändå på vad jag tuggar i mig..

    Ha en fin onsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Läste på VV´s forum att en kebab med bröd bara är 18pp....vart har du fått dina uppgifter ifrån?

    SvaraRadera
  3. Som medlem har jag tillgång till onlineverktyget - och där ger VV mig 26 propoints för Kebab med bröd. Rätt eller fel!

    SvaraRadera
  4. jag är med medlem i VV jag är guldmedlem,vilket innebär att jag är gratismedlem,har varit det ett antal år nu.Skumt att det är olika. Pratade med min konsulent och hon säger med att man ska räkna en liten kebab med bröd som 18pp.När det var Points-system så låg den på 15 points.

    SvaraRadera