söndag 19 februari 2012

Gourmet middag hos vänner igår.

Idag är Cissi trött och dessutom helt sjuk träningsvärk.

Igår var vi på middag hos goa vänner. Helt fantastisk mat som vanligt. Dom förtjänade verkligen sin andra stjärna.

Till förrätt serverades pilgrimsmusslor med hummerskum och risotto. Var färsk hummer & tryffel i. Så sjukt gott. Till detta fick vi en underbar champagne.

Sen en biff Wellington, smördegsinbakad med duxell massa. En riktigt god klassiker.

Värsta goa pecan nöt pajen med hemgjord vaniljglass till dessert och ett såå gott dessertvin till.

Kronan på verket var hemgjorda tryfflar till kaffet.

Helt fantastisk middag, kommer bli svårt att kontra.

Sen blev det musik quiz där inte helt oväntat Fredrik dominerade.

Kvällen blev sen men det var så trevligt.

Tur jag har min fantastiska kille som tar hand om mig idag för jag är såååå trasig. Haha.

Over & out!

3 kommentarer:

  1. Lite hummer risotto till lunch vore inte helt fel nu :). // Anna

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag skulle kunna äta hummer risotto till lunch resten av livet! Fasen vad gott det var :-) Fredrik

    SvaraRadera