onsdag 8 februari 2012

80-talet är tillbaka - Kassler med ost & ananas 10 propoints

30 min på bandet blev det idag, var dock lite trött i kroppen.

Så glad idag för jag har hittat en butik som kan beställa hem en underbar brudklänning som jag hittade på bröllopsmässan. Och till ett bra pris och dessutom har dom kampanj så jag får 1000:- rabatt. Tror nog det kommer bli den.

Idag kör vi en gammal klassiker från 80-talet. Still going strong.

Ost & ananas gratinerad kassler 4 portioner

10 propoints per portion

500 gram kassler
8 ananas ringar från burk
8 skivor tomater
80 gram ost
Pizzakrydda

Skiva kassler, ca 2 skivor per person. Lägg på ugnsfat och lägg två ringar ananas och två tomatskivor på varje portion. Krydda på kasslern. Toppa med ostskivor.

In i ugn ca 20 min i 225 grader.

Serveras med råstekt potatis.


Bon apetit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar