söndag 5 februari 2012

Fräsch Sallad med Tonfiskröra 8 propoints

Idag blev det ett svettigt pass på bandet efter jobbet. Blev ju ett igår på morgonen oxå så en bra start på veckan.

Blev ingen invägning igår eftersom jag var ledig. Men jag väger ju alltid in mig hemma på morgonen oxå så jag kan med stolthet säga att nu är det ensiffrigt kvar till målvikt.

Idag gjorde jag tonfisksallad inspirerad av Il piatto.

Fräsch Sallad med Tonfiskröra 8 propoints

2 portioner

1 burk tonfisk i vatten
1 dl crème fraiche 15%
2 msk lätt majonnäs
2 msk Philladelphia light 12%
Hackad inlagd gurka
Hackad rödlök
Worchestersås
Salt & peppar
Vitlökspulver

Mixad sallad
Tomat
Gurka
Röd paprika
Sockerärtor
Röd lök

2 skivor toast bröd.

Rör ihop och krydda efter smak.
Bygg ett härligt berg av sallad och övriga grönsaker. Lägg en stor klick röra uppe på salladen. Rosta bröd och garnera med.

Så fräscht och gott.

Bon apetit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar