fredag 9 mars 2012

Kyckling med soltorkad tomat & fetaost 11 propoints

Ikväll är jag "home alone".
Lagar till lite kyckling inspirerad av Fredriks middag förra veckan.

Kyckling med soltorkad tomat & fetaost 11 propoints

1 portion

Kycklingfilé (duoval)
15 gram fetaost Max 25%
2 msk crème fraiche Max 15%
Soltorkad tomat i olja, 1 st avrunnen
Citronzest, salt & peppar och vitlökspulver.

Mosa fetaosten och rör i hop med creme fraiche. Hacka ner soltorkad tomat, riv ner citronskal och krydda efter smak.
Salta och peppara kycklingen. In i ugn på ca 200 grader i 10 minuter. Ta ut ur ugnen och klicka på fetaost röran och stek klart ca 10 minuter.

Ugnsrostade rotsaker
1 potatis
1 liten palsternacka
1/2 gul lök
1 morot
1 tsk honung
1 tsk milda culiness
Salt, peppar, vitlök

Klyfta rotsaker, krydda och rippla honung över. Stek i ugn ca 20 min i 225 grader.
Servera kycklingen med rotsaker och balsamicosås, 1 propoints. Hitta receptet här. Servera gärna med en stekt tomat till eller nån annan favorit grönsak.

Gott som f-an var det.

Nu är det helg och jag ska kasta mig i soffan och göra ingenting. Kanske blir det lite sol imorgon och framför allt, imorgon når jag 30 000 besökare. Riktigt kul. Tack alla ni som läser, gillar, kommenterar och får mig att tycka det är både kul och viktigt att jag skriver.

Over & out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar