lördag 31 mars 2012

Jippie - jag har vunnit en Le Creuset gjutjärnsgryta

Jippie, jag har vunnit en Le Creuset Gryta.

Jag läser en blogg som heter Nadjas Kitchen för inspiration till nya recept. Och hon har ofta tävlingar på sin blogg och jag deltog i en där man skulle bidra med sitt bästa sopprecept.
Tävlingen var sponsrad av Knorr. På deras sida kan ni oxå gå in och tävla.

En sådan här har jag vunnit, fast jag vet inte vilken färg jag får. Men å va massa härlig mat jag ska laga i den.
Tack Nadjas kitchen & Knorr.




Jag bidrog med min Jordärtskocksoppa 2 propoints. Tydligen ett bra val för jag vann.

3 portioner till förrätt

3 jordärtskockor
1 potatis
1 scharlottenlök
1 liten klyfta vitlök
1 1/2 dl milda extra 4%
3 dl vatten
1 kycklingbuljong tärning
1 dl vitt vin
Salt, peppar & tryffelolja
1 tsk olja

Skala rotsaker och skär i grova bitar. hacka scharlottenlök fint.
Fräs lök mjuk och tillsätt rotsaker. Häll på vatten, vin och buljong. Låt koka tills rotsakerna är mjuka, ca 15 min.
Mixa soppan slät med en stavmixer. Häll på grädde och koka ihop. Krydda. Tillsätt några droppar tryffelolja på slutet.



Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar