tisdag 21 maj 2013

Fläskkarre med ljummen primörsallad 10 propoints



Imorse vaknade jag 4:30 och kunde inte somna om. Låg och förhandlade med mig själv och kom fram till att ut å springa är nog en bra idé. 7 kilometer senare var jag rätt nöjd. Motionen avklarad och väckarklockan hade inte ens ringt! Smått chockad dock, jag är ju inte morgonpigg egentligen.

Idag lagar vi middag med inspiration från Tv4 & Mitt kök. Mycket god primörsallad som de svängde ihop i morse. En liten Viktväktar justering & middagen är klar.

Fläskkarre med ljummen primörsallad 10 propoints
4 portioner

4 skivor fläskkarre à 150 gram
500 g färskpotatis
140 g sockerärtor
1 pkt ärtskott
1 knippe gräslök 
salt & peppar

Dressing
2 tsk ättika
2 tsk dijonsenap
2 msk matlagningsgrädde Max 15%
1 schalottenlök
2 tsk stevia


Skala och koka potatisen. Hacka schalottenlöken fint.
Blanda ättika och socker i en skål och blanda runt tills sockret har löst sig.
Tillsätt löken samt dijonsenap och grädde.
Strimla sockerärtorna i tunna stavar och hacka gräslöken fint.

Häll av potatisen och dela dem på mitten.
Blanda potatis och sockerärtor i en skål och slå över dressingen.
Tillsätt gräslöken och ärtskott samt blanda runt.

Krydda köttet efter tycke och smak. Stek dem ca 3-4 min per sida eller grilla dem.

Servera med potatissalladen.

Gott & fräscht..... och slankt så det förslår!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar