måndag 20 maj 2013

Dateweekend


Då var det äntligen dax igen, dateweekend med min man. Den här gången var det Fredriks tur att överaska och klockan 7 i lördags ringde klockan och det var dax att stiga upp. Efter en god frukost & anvisningar om vad jag skulle packa tog vi buss/pendel/tunnelbana/buss & tillslut båt ut till skärgården och min favorit ö - Sandhamn.

Tyvärr var inte riktigt vädret sådär härligt som man kan önska sig men man har det alltid härligt på Sandhamn ändå.

Vi började med en lunch på Puben i Värdshuset. Blev en favorit - Biff Rydberg. Den var riktigt bra!

Biff Rydberg


Efter lunch tog vi en promenad omkring på ön & en liten öl på Dykarbaren. Sen var det dax att checka in på Seglarhotellet & ladda för hockey.
Hade ett par öl med oss & hejade fram Sverige till Final i hockey VM.

Solen går ner över Sandhamn.

Efter en klar seger över Finland tog vi oss ner till relaxavdelningen & tog ett skönt dopp i Jazzuccin & en kall öl. Sen var det dax att gör sig klar för middagen.

Åt råbiff & gödkalvsrostbiff. Råbiffen var riktigt bra medans kalven var sådär. Delade på lite ost till dessert.

Råbiff
Gödkalv





Efter middagen gick vi ner till baren & kollade melodifestivalen. Ganska avslaget faktiskt. Men sen dök det upp lite bekanta & tillsammans blev det nattsudd på Seglarn.

På söndagen var vi rätt trötta, tur vi bett om sen check out. Klockan 13:30 hoppade vi på Cinderella som tog oss hem  mot Stockholm.

Ännu en lyckad date med min man. Nu måste jag börja planera för min nästa.

Over & out!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar