måndag 2 april 2012

Sallad med Tonfiskröra 6 propoints

Ännu en stressig dag på jobbet. Men ett pass på bandet är en bra avstressning. 30 min blev det. Var rätt tungt idag.

Invägning var det oxå, och trots två rätt slarviga helger så hade jag gått ner 0,7 kilo. Jippie. Skönt att det kan bli bra resultat endå. Man gör ju mycket rätt oxå.

På tal om rätt, idag blev det sallad. Kan vara den godaste och lyxigaste salladen jag vet. Kan erkänna att ärtskott gör succé på alla mina tallrikar nu. Har verkligen kärat ner mig i dom.

Sallad med Tonfiskröra 6 propoints

2 portioner

Röra
1 burk tonfisk i vatten
1 dl fraiche 5%
2 msk lättmajonnäs
2 msk Philadelphia 12%
1 1/2 msk bostongurka
1/2 hackad rödlök
Vitlökspulver
Örtsalt
Salt & peppar

Isbergsallad
Tomat
Gurka
Sockerärtor
Ärtskott

Gör en sallad och toppa med röra och ärtskott.

Så sjukt gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar