måndag 16 april 2012

Invägning!

Idag var det första in vägningen sen påsk. Visste att det inte skulle vara nå kul så det kändes helt OK när vågen visade +- noll.

Var mycket gott i påsk och helgen som varit innehöll ett par glas vin & ett par glas öl för mycket. Men kul var det.

Igår var vi hemma hos Marie & Mattias på brunch. Jättegott och fräscht. Tyglade mig rätt bra med både maten & drycken. Där var oxå Veronica & Richard som ska med på kryssningen nästa år. Vi kollade bilder från förra kryssen och alla var nog eniga om att nu önskar vi att vi fick kryssa typ imorgon.

Det var en härlig dag fylld av god mat & mycket skratt.

Idag blev det en runda på 5 kilometer. Ökar takten hela tiden, börjar få bättre och bättre flås. Väl hemma stog Fredrik i köket och fixade ugnsstekt falukorv. Åh så gott. Lithells 9% korv är så bra. Gör att man faktiskt kan unna sig korvrätter ibland. Receptet hittar ni här.

Här kommer ett tips. Morötter har en förmåga att bli dåliga väldigt fort, eller hur? Men min far tipsade mig om att lägga dem i en plastburk med lock i kylen så håller dom bättre. Och ta mig tusan, det gör dom. Tack pappa för det!

Ett annat tips när vi ändå håller på, vet att jag har tipsat om det innan men det finns en smartphone app som heter, OurGroceries, grymt bra handlingslista att ha när man är flera i hushållet. Alla ser samma lista och den uppdateras hela tiden. Kanon.



Den här bilden tog Fredrik på mig igår, han tyckte jag var "vårsnygg", och det här med kjol hör ju inte till vanlighaterna. Men så är jag ju typ 17 kilo lättare nu oxå



Over & out

2 kommentarer:

  1. Vårsnygg är ett understatement om än fint sagt av din blivande make!
    Du är ju vrålläcker, superfräsch och vacker som en hel blomsteräng!!!
    Jag är så galet imponerad och full av beundran och respekt för din viktresa och dina joggingframsteg!
    Jag ler vid tanken på att vi ses om nio dagar :)

    Hälsa F.
    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Tack söta Marie. Du är så härligt peppande. Ser fram emot tjejmiddan och få träffa dig igen. Njut nu av semestern så ses vi nästa lördag. Kram

    SvaraRadera