onsdag 28 november 2012

Ugnsstekt falukorv 12 propoints


Ni är säkert precis som jag barnsligt förtjusta i korv och då vet ni oxå att korv kostar mycket propoints. Om man inte kör Viktväktar korv. Personligen så tycker inte jag dom är så värst goda så det blir inte så mycket korv här hemma.

Brukar använda Lithells 9% middagskorv, men igår sprang jag på en korv på ICA, Nötkorv som bra innehåller 12% fett.

Detta måste testas och varför inte med en favorit, blev riktigt gott och jag rekommenderar denna korv som väldigt bra ersättare till falukorv.


Ugnsstekt falukorv 12 propoints
4 portioner

550 gram ICA Nötkorv
1 gul lök
Ca 100 gram 17% ost i skivor
Tomater
2 tsk milda
Salt & peppar
1 msk ströbröd
Ketchup

4 portioner pulvermos

Smöra en ugnsform. Skiva skåror i korven nästan igenom och fyll skåror med ost och lite lök.
Lägg resterande lök och tomat runt om och krydda och ha lite milda,ströbröd och ketchup på toppen.

Stek i ugn på 225 grader ca 25-30 min. Servera med mos och lite sallad eller annat gott tillbehör.

Bon apetit!




2 kommentarer: