måndag 12 november 2012

Fetaostbakad laxfilé med blandad sallad 11 propoints

Monday bloody monday!

Ja, jag är lite som Garfield, inte vidare förtjust i måndagar, tur dom bara kommer en gång i veckan.

Blev ingen vägning på Viktväkatarna idag heller. Hann inte riktigt med och inte hade det varit så kul heller gissar jag efter helgens frosseri.

Nästa måndag blir det inte heller av då jag åker till Paris med jobbet på lördag till måndag. Då blir det ju en hel del fina middagar också. Svårt att gå ner i vikt just nu helt enkelt. Hmmm inte bra! Men faktum är att i veckorna kör jag stenhårt för jag vet att det kommer en helg där jag inte har kontroll och så länge jag resonerar så och inte tappar fokus så är det ok.

Idag körde vi på fisk, gjorde den bara för ett par veckor sedan, men vansinnigt god. La till lite färsk basilika i fetakrämen den här gången, inte alls dumt ifall ni vill prova det.


Fetaostbakad laxfilé med blandad sallad 11 propoints

4 portioner

600 gram laxfilé
150 gram fetaost 10%
2 dl matlagningsyoghurt 8%
Rivet skal av citron samt saft
Italiensk salladskrydda
4 potatisar - kokta'
Blandad sallad
Tomater
Gurka
Sockerärtor


Blanda matlagningsyoghurt med smulad fetaost(100g) , rivet citronskal, kryddor, pressad citron saft och kryddor.

Bred en del av röran ovanpå laxfilébitarna. Salta.

Ställ in i mitten av ugnen i 200C i 20-25 minuter tills laxen är genomstekt.

Servera med en blandad sallad med lite kokt potatis i och resten av fetaosten. Ha resterande fetaost kräm vid sidan om vid serveringen.

Over & out!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar