söndag 2 december 2012

1:a advent

Det har varit en rolig helg och idag har det ju varit helt fantastiskt vackert ute, synd bara att jag varit så sliten efter gårdagens Pre-cruise dinner. Det där jäkla vinet sänker mig.

Var verkligen så kul, hela gänget, 10 pers samlades hemma hos Marie & Mattias och snackade kryssning och hade det trevligt. Inte långt kvar nu. Vi lättar ankare den 5 januari från Miami för en skön vecka i karibien med Celebrity Reflection.


Idag när jag sov, vilket jag gjort mest hela tiden lagade Fredrik köttbullar, så gott. Han är världsbäst på det. Att göra en stor laddning och steka på plåt på teflonfolie är ju så smidigt, och fettsnålt.




Igår var det äntligen dax för att julpynta. Både jag och Fredrik älskar julen och det är så härligt att man är vuxen och får göra som man själv vill. Så inför 1:a advent åker allt fram, inte som när man var liten och julpunt & gran först kom fram dagen före julafton.
Det är ju så mysigt så man vill ju kunna njuta mer än ett par dagar.

Passade oxå på att griljera en julskinka och njuta av årets första skinkmacka med julmust. Tur att light finns så man kan njuta utan dåligt samvete.










Har också bestämt mig för att göra ett nytt försök med att träna på Gym. Har ju historiskt sätt kastat bort pengar på ett gymkort som sen bara används sporadiskt. Men nu när jag börjat gilla joggning så är det inte så kul att flytta inomhus och bara ha promenadbandet här hemma att tillstå. Och eftersom vi snart kommer vara utan badrum (vattenskada) så måste jag ändå hitta en dusch och då passar ju gymet bra. Så i morgon köper jag nytt kort på SATS och hoppas på att hitta motivationen att gå dit iaf 3 dagar i veckan, ska försöka köra på morgonen eller lunchen så man har det gjort.

Har varit lite dåligt med recept de senaste dagarna, hoppas jag ska kunna ge er en bra dos nästa vecka.

Ha en skön kväll alla.

Over & out!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar