torsdag 18 oktober 2012

Kycklingfilé med halloumi & avocadocremé 7 propoints


Huuuu vilket trist höstväder vi har, man är ju kall in på bara benen.

I tisdags var jag och min man och kollade på Lionel Richie på Globen. Han var riktigt bra. Har ju en del hits karln.



Före konserten var vi ute och käkade på Il Tempo på söder. Kan säga att jag var inte imponerad.

Vi blev inklämda på en tvåa mellan ett annat bord och där personalen står och bongar. Trångt och omysigt.
Min förrätt, Carpaccio var förvissp riktigt god men i övrigt var allt på tok för dyrt för vad vi fick. Mao inget vi rekommenderar. 2 förrätt & 2 varmrätt samt 3 öl för närmare 900:-, på en tisdag!! Inte OK.


Förrätt: Brioce med porcheta


Förrätt: Carpaccio



Idag är det min tur att hitta på nå nytt så det blev en slank rätt.

Kycklingfilé med halloumi & avocadocremé 7 propoints

400 gram kycklingfilé
1/2 paket Halloumi
Blandad sallad

Marinad
1/2 dl olja (räknas ej)
1 vitlöksklyfta
1/2 tsk sambal olek
3 tsk kinesisk soya
1/2 msk honung
1/2 citron, pressad samt skal rivet

Avocadocremé
1/2 avocado
1/2 dl fraiche 5%
1/2 tsk salt
1/2 tsk chilipulver
1/2 tsk lime el citronjuice

Dela varje kycklingfile i två delar. Mixa marinaden och lägg kycklingen i den minst ett par timmar.

Mixa alla ingridienser till avocadocrémen till en slät smet. Låt stå svalt.

Dela Halloumin i bitar.
Stek kycklingen i ugn ca 20 min på 200 grader. Stek halloumin hastigt.

Lägg upp på en blandad sallad och toppa med avocadocrémen.

Bon apetit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar