tisdag 31 januari 2012

Torsk i foliepaket 10 propoints

Idag har jag bokat tid för provning av brudklänning i Lilly butiken. Dom har många fina där. Ska försöka hinna med ett besök i butikerna på söder innan oxå. Har ju en rätt god ide om vad jag vill ha nu efter mässan.

Kul med all respons nu när inbjudningarna börjar trilla in hos folk.

Idag blev det fisk, något vi lagar på tok för sällan men här kommer ett smarrigt recept. Med smör i ;)

Och det är så gott så man dööör nästan.

Torsk i foliepaket 10 propoints

2 portioner

300 g torskfile
4 potatisar
1 morot
1 bit purjolök
Tomat
Citron
40 g smör
Folie
Salt och peppar

Strimla purjo och morot fint. Smöra två folieark med lite smör och lägg grönsaker på arken. Salta och peppra fisken och lägg över grönsakerna. Lägg på smör och sen skivade tomater över fisken. Pressa citron över.
Ett gott råd, snåla inte på saltet. Salt är À och O för att fisk ska bli gott.

Vik ihop paket och stek i ugnen ca 20 min i 200 grader.

Servera med kokt potatis.

Mums fillibabba ;)
Blev faktiskt ett glas vin till oxå, är ju trots allt bara tisdag en gång i veckan.

Over & out.






4 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att få komma upp och gå på bröllop.. Det är så mysigt med bröllop, ja så länge jag själv slipper stå brud då =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jättekul att du vill fota oss oxå. Och be inte om ursäkt, har sett dina bilder, du är jätteduktig.

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet!!Supergott!

    SvaraRadera
  4. Kul att du gilla det. Måste laga det igen snart. Helt klart en fiskfavorit

    SvaraRadera