tisdag 24 januari 2012

Lätt korv stroganoff 10 propoints

Idag var jag tillbaka på motionsbandet, 30 min tuff jogg. Skönt.

Korv älskar jag och saknar, blir ju inte nått man äter så ofta numera. Men här har jag gjort ett slankare alternativ av Korv stroganoff

5 portioner

500 gram Lithells middagskorv 9%
1 gul lök
2 dl minimjölk
1 dl milda mat 4%
1-2 dl vatten
1 tsk milda Culiness
2 msk tomatpure
2 msk chilisås
4 msk ketchup utan tillsatt socker
Fond & buljongpulver
Tabasco
Salt & vitpeppar
2 1/2 dl risoni

Hacka och stek lök. Tillsätt korven. Krydda korven och tillsätt smaksättarna och mjölk och grädde.
Spä med vatten och låt koka ihop till go smak.

Koka risoni och servera till korven.

Sjukt jäkla gott.

Nu är jag trött i bena och mätt i magen, soffan kallat.

Bon apetit!




4 kommentarer:

  1. Hittade din blogg i rätt tid, behöver verkligen middagsinspiration.. Tack för att du Gör detta :0)

    SvaraRadera
  2. Va glad jag blir. Kul att du uppskattar den, gör det ännu roligare att skriva och ger mig motivation oxå.

    SvaraRadera
  3. Ser kanon gott ut.
    Hur går det för dig me PP-räknandet? Har du hållt på länge?
    peppkramar

    SvaraRadera
  4. Hej Emma.
    Det går bra men långsamt, medvetet val. Lär ju mig en ny livsstil under tiden.
    Har gått ner ca 14 kilo nu, egentligen är det 16, men gick upp lite på min semester i julas.
    Har hållt på sen april 2011, men som sagt, ett nytt sätt att leva. När jag når mitt mål kommer jag
    Ju fortsätta på liknande sätt.
    Lycka till!

    SvaraRadera