lördag 5 november 2011

Te & mackor och mys i soffan - 11 propoints

Lördag och ensam hemma i soffan. Sambon är ute på galej och jag njuter av en ensam kväll i soffan. Njuter är kanske å överdriva, är ju ganska seg efter gårdagens bjudning.

När jag kommer hem sent från jobbet, eller är lite seg och käkar framför tvn i soffan är detta en klassiker som jag gjort i många år. Idén fick jag av Wayns coffe som hade bagels med creme cheese, skinka och gönsaker på menyn i många år. Så givetvis kan man ju ha rostad bagel istället för toast, fast det är sällan jag hittar i affären.

1 portion - 11 propoints

3 skivor rost bröd
3 skivor god rökt skinka
80 g Philadelphia light 12%
Skivad rödlök
Skivad tomat
Skivad gurka
Herbamare örtsalt

Rosta bröd, bred på ost, skicka, tomat, rödlök och salta. Gurkskivor på toppen.
Detta avnjuter jag med en god kopp te. Inte nån jäkla påse utan riktigt te. Min favorit sort Earl Grey Lady.

Sen ska jag lyxa med lite Varm äppelsallad som blev över igår.

Bon apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar