måndag 7 november 2011

Gratinerad kassler & risonisallad 9,5 propoints

Idag har vi lagat en favorit, Risonisallad, har tidigare serverat den med fylld kycklingfilé men idag gjorde vi gratinerad kassler till istället. Mycket gott.

Vill oxå passa på att tacka alla som läser min blogg. Att ni läser den och att flera av er som jag känner dessutom lagar mat utifrån mina recept är otroligt roligt. Dela gärna med er av den med vänner och bekanta. Ju fler som läser desto roligare är det för mig att lägga ner tid & energi på den.

Gratinerad kassler med Risonisallad 9,5 propoints

4 portioner

500 gram kassler utan synligt fett
2 dl risoni
100 g riven ost 10%
3 tomater
1/2 gurka
1/2 röd lök
Paprika
Sallad, tex mixad, ruccola eller vad ni har i skafferiet.
70 gram fetaost 10%
Balsamicocremé

Skiva kassler och stek i panna. Lägg på ugnsfast fat och fördela två tomater i skivor över kasslern samt riven ost. Krydda ev med lite vitlökspulver. In i ugn ca 10 min tills osten smälter.

Koka risonin och häll av.

Gör en sallad med risoni, tärnade grönsaker i små bitar samt fetaost. Krydda med lite salt, peppar och balsamicocremé.

Lägg upp på tallrikar och rippla gärna lite mer balsamico över.

Bon apetit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar