tisdag 21 januari 2014

Ugnsbakad torskrygg med pepparrotskräm 9 propoints


Hej alla bloggisar,

Hur har ni det där ute? Hur går det med er kamp mot vikten? Själv går det fint fint efter nystarten och jag känner mig sjukt motiverad och jag hoppas att mina recept kan hjälpa er på vägen.

Idag tar vi inspiration från Arla fast i vanlig ordning med modifiering förstås för att passa oss viktväktare ;)

Ugnsbakad torskrygg med pepparrotskräm 9 propoints
2 portioner

2 bitar torskrygg à 140 g (vi har använt fryst)
1 dl philadelphia 12%
1⁄2 dl matlagningsgrädde
1 1⁄2 msk finriven pepparrot
50 g bladspenat
rivet skal och saft av 1⁄4 citroner
1⁄2 tsk salt
1⁄2 msk hackad färsk persilja
1⁄2 msk ströbröd
Salt & vitpeppar

Sätt ugnen på 175°. 
Blanda philadelphia, grädde, pepparrot, spenat och citronsaft. Fördela det i botten av en ugnssäker form. 

Krydda fisken & lägg på fisken på såsen. Blanda citronskal, salt, persilja och ströbröd och strö det över fisken. Stek i mitten av ugnen ca 25 min. 

Servera med kokt potatis och nån grönsak.

Jag är ju en person som helst äter färsk fisk men torskryggen som man köper fryst i bit från tex Findus är helt ok & det blir ju lite mer ekonomiskt.

Det här var riktigt gott och jag tror det skulle vara helt fantastiskt med färsk fisk.

Smaklig måltid!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar