måndag 26 december 2011

Julen är över - dax för skärpning.

Det har varit en härlig jul men jag har inte skött mig alls. Inte lätt att motstå allt gott svärmor bakat, eller lagat.

Så nu ska det bli skönt med vardag igen och kontroll på pointsen. Imorgon är det invägning och det kommer inte bli någon rolig historia. Men jag har förtjänar varje kilo tyvärr.

Som hjälp på traven är det nu dax att lägga till lite motion, inte för att få aktivitetpoints, kommer inte tillgodoräkna mig dem på det viset, utan för att få snabbare resultat. Så idag har vi köp ett promenadband på Rusta. Bara 1495:- och efter mitt första 30 min powerwalking pass kan jag konstatera att det funkar. Riktigt svettigt.

Nu en duch och slapp i soffan.

Over & out.


2 kommentarer:

  1. Nä de kryper på lätt igen de där jäkla kilona.. Nu skall jag med göra ett nytt försök... IGEN!!! Nu är ju jag ute och går mycket men ett sådant promenadband har jag önskat mig ett tag med..

    Träna lugnt nu..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. fungerar promenadbandet bra fortfarande? använder du det eller hur känns det nu efter ett tag?
    jag funderar på om man ska köpa ett eller om det är bättre att bara gå ut...fast jag känner mig själv och när det regnar och snöar kommer inte jag vilja gå ut antagligen....humm...hur ska man göra?

    SvaraRadera