tisdag 27 december 2011

Gratinerad fläskkotlett 10 propoints

Idag var domedagen här. Invägning efter semestern. Mitt mål var att Max gå upp två kilo och gissa om jag var glad när det visade sig att jag gått upp 1,8 kilo bara. Nu tar vi nya tag.

Direkt när jag kom hem ställde jag mig på gångbandet. Körde 30 min powerwalk/joggning. Så skönt.

Idag blev det allt annat än julmat, så gott.

Gratinerad fläskkotlett med ugnspotatis. 10 propoints

2 port

2 kotletter à 180g
En liten burk svamp
Tomat
4 skivor rökt skinka
4 msk riven ost 11%
4 potatis
1 gul lök
2 morötter
Salt, peppar mm
2 tsk olja

Skär potatis, morot och lök i klyftor spraya olja i form och stek tillsammans med kryddor ca 24 min på 225 grader.

Stek svamp och tärnad skinka. Stek kotletter med valfri kryddning. Lägg på eldfast fat. Lägg svampröran och skivade tomater på de stekta kotletterna och ha på riven ost. Gratinera ca 10 i ca 225 grader.

Smakar dödsgott i kistan.

Bon apetit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar