måndag 5 december 2011

Gratinerad kycklingfilé med chilisås 10 propoints

Idag var en riktigt härlig måndag.

Bara två arbetsdagar kvar nu innan semestern och en sista in vägning idag. Trots julbord i lördags vägde jag in mig med - 1,2 kilo. Dom presenterade även lite förändringar i programmet. Tror jag kommer köra på rätt mycket som jag gör just nu. Varför ändra på nått som funkar?

Bra vecka och ett skönt avstamp före semestern, en semester som jag vet kommer kosta nått kilo eller två, naiv är jag om jag tror annat. Men jag ska anstränga mig för att varva lyxen med bra val. Det finns massa färsk frukt till frukost, härliga sallader till lunch och slanka val på menyerna. Dessutom har båten ett underbart gym som jag tänkt besöka för att kompensera lite för alla goa drinkar jag kommer dricka.

Idag blev det lite skåprensning, Gratinerad kycklingfilé med chilisås 10 propoints

4 portioner

500 gram kycklingfilé
2½ dl milda mini mat 7%
1½ msk ketchup
1½ msk chilisås
Buljong/fond
Cayennepeppar
1 gul lök
1 stor burk champinjoner
1 tsk olja
2 dl riven ost max 10 %
2 dl Risoni

Skär kyckling i bitar och stek hastigt. Salt & peppra. Lägg i en ugnsfast form.
Stek gul lök och champinjoner, blanda ner i formen.

Koka grädde med chilisås, ketchup och kryddor.

Slå över såsen över kycklingröran. Strö ost över och gratinera ca 15 min på 225 grader.

Koka risoni och servera till.

Så gott :-)


Bon apetit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar