måndag 11 november 2013

Dateweekend - Pubologi!

I fredags var det dags för dateweekend igen. Det var makens tur att planera och jag var i vanlig ordning spänd av förväntan.

Fick instruktioner om packning osv och blev sedan ombedd att åka till Östermalmstorg när jag slutade jobba. Fick ett sms på vägen med världens sämsta ledtråd. ;) Men efter lite tid så hade jag fått förstå att jag skulle ta mig till ett rum på Mornington där mannen checkat in.

Efter lite mys på rummet begav vi oss till gamla stan där vi tog en fördrink på Gaston vin bar. Sedan var det dags för middag. Och inte viken middag som helst. Han hade bokat chefs table på restaurang Pubologi. För er som inte vet vad det innebär kan jag berätta att det är ett eget litet bord som står nästan inne i köket. Här har man full översyn över vad kockarna gör och kan följa all matlagning och prata med dem under kvällens gång.

Vi blev serverade en fantastisk avsmakningsmeny med tillhörande drycker. Det var så sjukt jäkla bra!
Menyn på chefs table kostar 990:- per person, tillhörande dryckespaket kostar 750:-. Helt galet prisvärt.

Här sitter vi bra, en armslängd från luckan

Kvällens meny!

Tre små amuse bouche 

Havsabborre

Variation på lök

Tartare på dovhjort

Majs, hummer & tryffel

Svartrot - pilgrimsmussla

Anka

En liten hamburgare - Tryffelmajonnäs.

Ost


Den sista desserten har jag missat att ta bild på tyvärr. Var nått med ris. Helt klart lite dimmigt vid det här laget.

Det här var en enastående matupplevelse. Hit går vi igen!

Kan lova att vi sov gott sedan. På morgonen kom nästa överraskning, vi ska gå på musikal. Jag är ingen stor fan av musikaler. Men Rock of ages var otroligt bra, och väldigt rolig!



Vi fortsatte sedan vår underbara helg med lite mer middag, drinkar & ännu en övernattning i stan.
Otroligt rolig helg. Men inte bra för varken vikten eller plånboken. Men livet ska njutas!



1 kommentar: