torsdag 17 maj 2012

London

Hallå på er!

Här kommer en liten rapport från vår helg i London. En helg som inte gick i Viktväktarnas tecken, men så är livet. Ibland gör man undantag. Nya hårda tag nu!

Var ledig i fredags och började dagen med en joggning runda på 5,6 km. Sen hämtade jag upp Fredrik för färd mot Arlanda. Käkade lite lunch i loungen för att sen hoppa på flyget mot London.

Väl framme tog vi tunnelbanan in till Kensington och checkade in på Baglioni hotel. Riktigt fint. Fick ett rum med utsikt över kensington garden. Mycket bra. Det blev sen en lugn kväll med lite öl och fish & chips.

Vi vaknade i ottan och stack ut på en härlig joggingrunda i Hyde park. En bra start innan frukost. Sen var det dax för check out och byte av hotell. Vi tog bussen till Mayfair och checkade in på Flemmings hotel. Helt ok men inget 5* deluxe hotel.

Tog en promenad upp till Oxford street och Primark. Så billigt och så galet. Blev några plagg. Senare blev det lunch och öl på en uteservering. Otroligt nog så sken solen på oss nästan hela helgen.

Till middag hade vi bokat bord på Gauccho Piccadilly, en grymt bra Argentisk restaurang. Men först gick vi till coola Nobu at Berkeley för en fördrink.

Till förrätt delade vi på ett par Empanadas, dom var inte jätteimponerande faktiskt. Men min varmrätt, Picana med pommes och bearnaisesås gick inte av för hackor. Så sällan man äter sånt numera så när det väl händer njuter jag i massor.

Efter middagen blev det ännu ett par pubar & barer innan vi slockande på rummet.

På söndagen var det dax för afternoon tea. Hade vunnit en sådan för två på St James hotel & club. Hotellet verkar superfint men afternoon tea en besvikelse faktiskt. Jag har tidigare druckit tea på Athenaeum hotel och där snackade vi riktig afternoon te. Var olika saker som inte var så bra. Tex var vi helt ensamma i restaurangen, är ju inte så kul, allt kom in samtidigt, jag föredrar när man får lite i taget. Det serverades inte tea i silverkannon, snittarna var lite torra och smaklösa och desserterna var verkligen inte ens goda. Bra i Viktväktarsynpunkt iofs ;)

Efter tea promenerade vi mot Soho, blev lite fönstershopping och sen mera öl på puben såklart. Testade även Pimms som var rätt läskande & gott i solen. Surfade lite och hittade en Italienare som vi beslöt oss för att kolla in för middag. Visade sig vara ett lyckokast, på Sartori, på Great Newport street åt vi både mycket & bra till en billig penning.

Efter middagen böhövde vi lite liv & rörelse så vi hittade en pub med live musik. Riktigt trevligt. Efter en lång dag på stan blev det sedan en rätt tidig kväll i säng.

Måndagen ängnades helt åt shopping, gick loss som tokar på Primark. Allt är så billigt så man blir ju vild. Fick med oss två stora påsar tillbaka till hotellet som vi lyckades knöla ner i våra väskor före hemfärd.

Blev en otroligt lyckad helg i London. Har inte vägt in mig ännu, tur är väl det men jag är nog tillbaka på banan om ett par dagar. Väl hemma lever jag som en viktväktare igen.