söndag 27 maj 2012

Dateweekend

Igår var det dax för dateweekend igen. Visste som vanligt inte vad vi skulle göra. Fick lite tips om hur jag skulle packa och att jag skulle vara klar för avfärd 8:45.

Bilen tog oss till Årsta havsbad för att sedan hoppa på båten till Utö. Så trevligt.

Väl på ön checkade vi in på Utö värdshus. Gick förbi Ica och köpte lite smörgåsar och sedan hittade vi en klippa som badade i sol. Där blev det lunch med rosevin och öl. Så underbart.

Efter ett par timmar i solen var det dax för afternoon tea. Riktigt smarrigt. Ser ju inte fram emot invigningen imorgon ska jag erkänna. På tal om det så träffade jag min Viktväktar konsulent när jag satt och mumsade på en glass innan vi skulle åka hem idag. Liten värld.

Efter tea och diverse godsaker var det dax att få spö i minigolf, och det fick jag. Var inte min dag, skyller på blåsten.

Väl hemma i stugan/rummet blev det lite gott i glasen och snacks.

Middagen på värdshuset var kanon, mat, service, utsikt ja allt var perfekt.

Som aptitretare fick vi en liten matjestårta. Sen blev det en smarrig toast med en röra på lamm toppad med sikrom. Sparrissoppa efter det och sedan forellfile med brynt hollandaise och nypotatis. Till dessert en fantastisk rabarberparafait med ett härligt glas dessertvin till.

Efter middagen kollade vi slutet på Mello, Loreene vann! Precis rätt.

Dax för baren och då träffade vi min goda vän Tina som var på ön för sin systers möhippa. Superkul.

Sent blev det och trött är man idag.

Har precis grillat, högrev från Ica sellection. Riktigt gott!

Jag ber om ursäkt för att jag skriver så sällan numera, men har mycket och stå i med bröllopsplanering och lagar inte så mycket nytt just nu.

Nu är det dax för soffan.

Over & out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar