onsdag 29 oktober 2014

Pollo alla cacciatore med papardelle 14 propoints - Linas matkasse!

Idag stod det pasta på menyn från Linas matkasse.

Att testa Linas matkasse har varit en kul upplevelse. Att vara buzzador är ibland riktigt riktigt häftigt.

Lite mycket mat för 4 tycker jag nog så jag la till lite pasta & kyckling eftersom det var så mycket i kassarna och gjorde 5 portioner av receptet.
Byter man ut kycklinglåren mot kycklingbröst så blir det mindre propoints.

Personligen så tycker jag det ändå blev väldigt stora portioner så jag tog inte en full portion & kan givetvis räkna ned pointsen lite.

Det är väl min spontana reaktion på Linas matkasse att recepten är väl tilltagna, men kanske äter en normal familj utan viktväktare så här mycket, men behöver man verkligen det?


Pollo alla cacciatore med papardelle 14 propoints
5 portioner

700 gram kycklinglårfilé
2 tsk torkad salvia
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

1 gul lök
1 ask champinjoner ca 250 gram
1 röd paprika
2 vitlöksklyftor
1 msk tomatpuré
1 msk honung
1 tsk rosmarin
1 burk konserverade körsbärstomater
1 dl vatten
1 tärning kycklingbuljong

2 spray olja

450 gram torkad papardelle

1/2 kruka persilja
50 gram riven parmesanost

Strimla lök, champinjoner & paprika. Hetta upp lite olja i en panna & fräs allt ca 2-3 min.
Tillsätt pressad vitlök, tomatpuré, honung, rosmarin, tomat konserv, vatten & buljongtärning.
Låt koka på svag värme.

Krydda kycklingen med salvia, salt & peppar. Bryn den i lite olja i en het stekpanna. Lägg över i tomatsåsen & låt sjuda ca 6-7 min, eller tills kycklingen är genomstekt.

Koka pastan i lättsaltat vatten.

Servera kycklingen med pastan, toppa med persilja & parmesanost.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar