tisdag 10 juli 2012

Varma smörgåsar med champinjonstuvning 10 propoints

Ännu en arbetsdag över. Dagarna hår galet fort. Mycket att göra och ingen att skicka.

Var rätt trött idag, var ute på en joggingrunda i går kväll och det var ett tag sedan så jag blev helt slut och ändå hade jag svårt att somna igår.

Idag blev det slappt och enkelt till middag.

Varma smörgåsar med champinjonstuvning 10 propoints

2 portioner

4 skivor franskbröd
Ca 800 gram champinjoner
2 st scharlottenlök
1 klyfta vitlök
1 1/2 msk mjöl
1 dl matlagningsgrädde 15%
1 dl minimjölk
8 msk riven ost, gärna parmesan.
Tomater
Smör till stekning
Salt, peppar, fond

Fräs lök och svamp mjuk. Pressa ner vitlök. Pudra över mjölet och tillsätt vätskan. Låt koka ihop och smaksätt.

Lägg på bröd och skiva tomat över stuvningen. Riv ost över och gratinera i ugn 225 grader ca 10 min.

Servera med en liten tomatsallad

MUMS!!

Over @ out!





2 kommentarer:

  1. Jag brukar steka svamp med grädde och ha på finncrisp, jättegott :)

    SvaraRadera
  2. På finn crisp? Det måste jag testa.

    SvaraRadera