söndag 16 juni 2013

3 veckor kvar till semester

Igår hade vi tillsammans med grannen en liten sommarfest. Hur trevligt som helst. Vi var väl ca 30 personer som njöt av det fina vädret, grillade och badade jazzuci, helt galet, tror vi var 11 som mest i jazzucin.

Blev ganska så sent så idag är man lite trött, men jag mår oförskämt bra.

Nu sitter jag och drömmer mig bort, om 3 veckor är det semester och vid den här tiden då befinner vi oss i Thailand.

Vi börjar vår 3 veckors trip med 3 nätter i Bangkok på Dream hotel. Det första vi ska göra är att avnjuta en härlig söndagsbrunch på Four seasons, den är nog kändast i Bangkok. Man betalar en rejäl slant men sen är det free flowing av allt, dvs skaldjur, pasta, lax, grönsaker, deserter, champagne, vin, öl mm.
Kommer bli kanon det!



Sen drar vi vidare till Ko Samui med flyg och direkt med båt till Ko Phangan. Här ska vi först bo 6 nätter på party stranden Haad rin, på hotell Palita Lodge. Har inte bott här tidigare men hoppas det ska vara ok standard trots allt.



Efter lite party så drar vi vidare norr på Ko Phangan till Thong nai pan noi beach och Santhiya resort. Här blir det äntligen lite lyx i 4 nätter & vila upp sig. Har fått en mycket bra deal genom jobbet och kommer testa två olika rumstyper, Supreme deluxe pool access room & en Hideaway pool villa suite.



Efter det blir det över till Koh Tao, ska bli superkul eftersom varken jag eller Fredrik varit där tidigare. Bor riktigt budget på Wind beach resort, hoppas det blir bra. Dom har en nybyggd pool i alla fall.





Vi avslutar våra tre veckor med tre nätter på Ko Samui, på Chaweng garden beach resort. Lite roligt att när vi var här för ca 4 år sedan så var vi på Samui på min födelsedag & det blir samma sak nu. Då får vi försöka slå klackarna i taket. Sist mådde inte jag så bra då.


Efter dessa tre veckor tror jag vi är nöjda & glada och redo att åka tillbaka till Sverige igen.

Har någon sett eller bott på något av hotellen vi ska bo på får ni gärna lämna era kommentarer, positiva som negativa!

Nu tror jag det blir en powernap i soffan.

Over & out!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar