måndag 29 juli 2013

Rostbiff med potatissallad 11 propoints


Sommar som det är blev det en riktigt sommrig middag idag. Jag har börjat jobba så maken ordnade middag som stod på bordet när jag kom hem. Det gillar vi.

Rostbiff med potatissallad 11 propoints
4 portioner

400 gram rostbiff i skivor
ca 1 dl Pickles
ca 4 msk Rostad lök


Potatis sallad 5 propoints
4 portioner

8 potatisar
2 dl fraiche 5%
1 msk lättmajonnäs
1 msk skånsk senap
1 msk hackad gräslök
1 bit hackad purjolök
Salt & peppar

Koka potatisen.
Blanda fraîche med majonnäs & senap. Tillsätt gräslök & purjolök. Smaka av med salt & peppar.
Tärna potatisen grovt och rör ned i såsen. Låt stå ett tag så allt gottar till sig.

Servera den goda potatissalladen med rostbiff, pickles & rostad lök.

Mums!

4 kommentarer:

  1. Hej Cissi
    Tack för alla goda recept och fin inspiration.
    Det är nu dags för mig att ta tag i vikten igen :) och tänkte laga ditt recept
    Wok med lövbiff & glasnudlar 7 propoints
    Där skriver du att man ska ha en förpackning med glasnudlar, det finns ju olika sorters förpackningar :)
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria,

    Ja det är sant ;)
    I detta recept har jag använt en förpackning santa maria glasnudlar 100 gram. Lycka till med kampen om kilona, jag har nystart nu också. Vi får peppa varandra.
    //Cissi

    SvaraRadera
  3. Åh ni gör alltid så god mat. Jag varierar mellan flera favoriträtter från er :)
    Ska prova flera nu när jag måste få lite inspiration!

    Åsa

    SvaraRadera
  4. Roligt att höra Åsa :-)
    Till hösten kommer det nog mer nya recept. Blir mycket samma vanliga grillat på sommaren.
    //Cissi

    SvaraRadera