tisdag 11 september 2012

Lövbiffpanna med äpple & pepparrot 9 propoints

Var meningen att jag skulle laga biff stroganoff idag men det kändes lite för mycket höst. Så skakade fram nått annat.

Lövbiffpanna med äpple & pepparrot 9 propoints

4 portioner

480 gram lövbiff
2 tsk smör
1 gul lök
2 1/2 dl matlagningsgrädde 15%
1 msk maizena mjöl
1 bit pepparrot
1 äpple
1 bit purjolök
Salt & peppar
8 potatisar

Skär lök i skivor. Skala äpplen och skär i klyftor/bitar. Strimma lövbiff.

Salta & peppra köttet. Stek hastigt ca 1 min. Lägg åt sidan. Stek gul lök och lägg tillbaka köttet i pannan.

Sänk värmen och häll på grädden. Lägg i äpplena Låt puttra ca 10 min.

Rör maizena med 1 msk vatten och häll i pannan. Låt puttra ca 5 min.
Tillsätt den finskurna purjolöken på slutet.

Avsluta med riven färsk pepparrot på toppen och servera med kokt potatis och en god sallad.

Over & out!





2 kommentarer:

  1. Hej! Började viktväkta för 7 veckor sedan och letar konstant efter receptsajter. Den här bloggen verkar vara en av de bättre! Testade den här lövbiffpannan häromveckan och tyckte den var fantastisk! Så idag ska jag göra ytterligare ett storkok på det. Dock glömmer jag varje gång att köpa maizena mjöl men det funkar bra ändå. Kommer definitivt att kolla upp några av dina andra recept framöver!

    MVH
    / John Andersson, Umeå

    SvaraRadera
  2. Hej John,
    Roligt att höra att du uppskattar bloggen & mina recept. Upplevde själv att recepten Viktväktarna erbjuder är lite tråkiga så därför kör jag mina egna recept & delar så gärna med mig.
    Lycka till med viktminskningen!
    //Cecilia

    SvaraRadera