tisdag 11 oktober 2011

10 bra tips på gott som inte straffar sig

Jag tror inte på att förbjuda nånting. Självklart måste man skärpa sig när man har varit en gottegris, det är ju rätt lätt att förstå att man "expanderat" när man käkar en 200g chokladkaka ett par kvällar i veckan. Detta gör jag givetvis inte längre men jag har hittat andra små njutningar för det är viktigt att man får ha.

Här listar jag mina bästa gotte tips

1. Nobless, 3 st för 1 points
2. Vindruvor - så sjukt gott och gratis
3. Lakrisal - 1 hel rulle för 2 points
4. Fruktsallad - gratis
5. Mariekex. 2 st 1 points
6. Läkerol i olika smaker, gratis. OBS!! Inte trycka i sig en hel ask, Laxerande.
7. Popcorn -Americas best. Supergoda med smörsmak. 3 points för en liter.
8. Skumgodis - 5 st för 1 poäng, men vi snackar inte 5 bamsebjörnar större en en fotboll nu. Skärpning!!
9. Grönsaker och dipp på lättfil. Dip mix kostar 2 poäng men med lättfil blir det en rätt slank historia
10. Starta en blogg, lägg ett pussel, sticka mm. När du har händerna fulla med nått kul hinner du inte svulla :-)

Nu ska ju alla som inte är viktväktare själva förstå att "gratis" betyder ju inte att ni kan gå in i affären och bara ta, utan det betyder ju att det inte kostar några poäng ;) Dvs bra val!

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar